BLOG SEO

Optymalizacja stron internetowych – obowiązek?

Optymalizacja stron internetowych

Obecny stan strony czy sklepu internetowego zależy tylko i wyłącznie od właściciela serwisu. To, czy ma on świadomość wagi oraz wpływu optymalizacji na wyniki wyszukiwań jednak pozostaje pod znakiem zapytania. Przecież wszystko działa, ładnie się wyświetla, może trochę długo to wszystko się ładuje – ale wciąż całość działa bez zarzutu. I to od zawsze. Po co więc ta cała optymalizacja? I to jest pytanie nad którym chciałbym się dziś pochylić.

 

Poziom optymalizacji

O zaletach i błędach optymalizacji już pisałem tutaj. Ale jak sprawdzić poziom optymalizacji swojej strony? Jest wiele serwisów, które oferują taką możliwość. Dzięki nim, po wpisaniu adresu swojej strony, wygenerować można całą listę elementów zawierających obecny stan optymalizacji. Stan ten, często pokazany jest ze wskaźnikiem procentowym lub punktowym ogólnym, a także szczegółowym danego elementu. Można dowiedzieć się również jaki jest całkowity czas załadowania się całej strony, jej waga oraz ilość zapytań, które musiały zostać wysłane, aby pobrać całą zawartość witryny.

 

Wskaźniki optymalizacji

Wskaźniki te na pewno powinny dać do myślenia. Okazać się może bowiem, że obecny stan optymalizacji jest niewspółmiernie niski, do naszych oczekiwań. Większość z serwisów sprawdzających poziom optymalizacji podpowie w jaki sposób ulepszyć obecny wynik, podsuwając odpowiednie propozycje zmian. Każdy punkt z listy powinien być dokładnie sprawdzony i w ramach możliwości – poprawiony. Po ulepszeniu danego elementu warto sprawdzić jego odświeżony status, czy rzeczywiście wprowadzone zmiany przyniosły oczekiwany skutek.

 

Doświadczenie w optymalizacji

Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie spełnić wszystkie kryteria optymalizacyjne, częściowo z braku wiedzy, umiejętności, czasu lub z powodów stricte technicznych. Warto skorzystać wtedy z pomocy pozycjonera. Z doświadczenia wiem, iż sama optymalizacja, jako element pozycjonowania, potrafi przynieść spektakularne rezultaty.

 

Efekty optymalizacji

Ogromnym plusem wdrożenia działań optymalizacyjnych jest to, że efekt widzimy bardzo szybko. Oczywiście czas poświęcony na kompleksową optymalizację jest w pełni zależny od wielkości serwisu oraz wymaganej ilości elementów do poprawy. Zdecydowanie jednak warto włożyć w optymalizację wiele wysiłku, gdyż sam proces jest w stanie mocno wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce. Witryna nie dość, że będzie się szybciej ładowała ze względu na mniejszą ilość danych do pobrania, to będzie w pełni poprawnie odczytywana i interpretowana przez roboty sieciowe.

 

Optymalizacja jako kluczowy element pozycjonowania

Warto pamiętać, że wskaźnik szybkości ładowania się strony jest jednym z elementów branych pod uwagę przez wyszukiwarki. Im szybciej strona się ładuje, tym szansa na jej wyższą pozycję w wyszukiwarce jest większa. Głównie na wysoki priorytet tego wskaźnika mają wpływ urządzenia mobilne. I oczywiście dostosowanie strony pod tego typu urządzenia w dzisiejszych czasach jest nieodzownym wymogiem. Stąd, odpowiadając na pytanie zadane w tytule – czy optymalizacja strony jest obowiązkowa? – odpowiedź jest tylko jedna. Jeśli zależy Ci na sukcesie swojej witryny – TAK.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *