FILTR GOOGLE

Filtr Google

W przypadku nieprzestrzegania wytycznych lub zastosowania mechanizmów niezgodnych z regulaminem wyszukiwarki, Google może nałożyć karę w postaci filtra ręcznego lub filtra algorytmicznego. Powodują one znaczne spadki pozycji strony internetowej, a w skrajnych przypadkach nawet usunięcie z indeksu wyszukiwań.

 

Jak rozpoznać czy na stronę został nałożony filtr?

Filtr ręczny

Jeśli na stronę został nałożony filtr ręczny, informacja ta pojawi się w panelu Search Console, w zakładce ruch związany z wyszukiwaniem, ręczne działania. Jeśli znajdziesz tam komunikat inny niż „w witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych”, oznacza to, że należy podjąć konkretne działania. Google dokładnie opisuje problem jaki występuje na stronie internetowej. Dzięki temu dużo łatwiej, niż w przypadku filtra algorytmicznego, odpowiednio zareagować i naprawić zaistniałą sytuację. Po wdrożeniu właściwych działań, należy zgłosić wniosek o weryfikację. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia, filtr w ciągu od kilku do kilkunastu dni zostaje zdjęty.

Filtr algorytmiczny

Jeśli z kolei na stronę został nałożony filtr algorytmiczny, informacja taka nie pojawi się nigdzie. Jest to kara automatyczna wyszukiwarki, stanowiąca rekalkulację wyników wyszukiwania. Jedyny powód takich przypuszczeń stanowi nagły, znaczny spadek części lub wszystkich pozycji oraz odczuwalny spadek ruchu i ilości odwiedzin strony. Do stwierdzenia, czy na stronę został nałożony filtr, niezbędna jest analiza statystyk i monitorowanych zmian pozycji fraz kluczowych. Przyczyn nałożenia filtra algorytmicznego jest wiele i są one trudne do zdiagnozowania. Ze względu na czas reakcji algorytmu Google na wprowadzane zmiany – filtr ten jest długotrwały, może trwać nawet kilka miesięcy po usunięciu nieprawidłowości.

 

Wyjście z filtra, zdejmowanie kary

Jeśli masz pewność lub podejrzenie, że na Twoją stronę internetową został nałożony filtr, skontaktuj się ze mną, a wspólnie postaramy się zdiagnozować i rozwiązać zaistniały problem.