BLOG SEO

Błąd 404

Dlaczego pojawia się błąd 404?

Błąd 404 (błędy: HTTP 404 lub Not Found) pojawia się w momencie wykrycia przez przeglądarkę braku podstrony, na którą została skierowana.

Błąd ten może wynikać z:

– niedostępności serwera w momencie próby odwiedzenia danej strony,

– fizycznego braku podstrony (pliku) o podanej nazwie wynikającego np. z powodu jej usunięcia, bądź zmiany nazwy,

– literówki umieszczonej w hiperłączu, przez co link prowadzi do nieistniejącego źródła,

– nieprawidłowego CHMOD ustawionego dla pliku (CHMOD dla katalogów 755, a dla plików 644 lub inne poprawne dla danego CMS).

 

Zawsze po dodaniu nowego produktu lub nowej podstrony warto sprawdzić, czy rzeczywiście wszystkie linki trafnie prowadzą do wskazanych źródeł. Jeśli wciąż napotykamy na błąd 404, należy sprawdzić status serwera, czy inne podstrony poprawnie się ładują, wyczyścić dane przeglądarki i odświeżyć stronę.

 

Błąd 404, a plik htaccess

Aby unikać w przyszłości wyświetlania użytkownikom białej strony z czarnym komunikatem o błędzie 404, warto zmodyfikować plik htaccess. Dodatkowo również można przygotować własną stronę błędu.

 

Wystarczy w pliku htaccess wprowadzić linijkę:

ErrorDocument 404 http://twojastrona.pl/404.html

 

Gdzie 404.html to przykładowa nazwa pliku, odnosząca się do podstrony o błędzie. Znajduje się on w tej sytuacji w katalogu głównym. Można go również umieścić w folderze przykładowo „errors” i zebrać tam wszystkie strony różnych błędów. Na stronie o błędzie wystarczy poinformować użytkownika, iż dany zasób jest w tym momencie niedostępny. Można przygotować również ciekawą grafikę, a także zwrócić się z prośbą o poinformowanie w przypadku nieprawidłowo występującego błędu. Warto również dodać odnośnik do strony głównej, aby odwiedzający mógł w moment się na nią dostać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *