BLOG SEO

Atrybut #area, czyli pozycjonowanie jednej strony, bez podstron

O atrybucie #area słów kilka

Atrybut #area jest klikalnym obszarem na mapie obrazowej, którą tworzy się za pomocą elementu map. Pozwala on na definiowanie współrzędnych regionu aktywnego na mapie odsyłaczy. Jest to bardzo przydatny element w sytuacji grafik. A w innych sytuacjach?

Często spotykam się z witrynami opartymi na popularnych systemach CMS, w których fizycznie jest tylko jedna strona, bez podstron, zawierająca całą treść, a menu prowadzi za pomocą atrybutu #area w określone miejsce na tej stronie. Są to strony typu one page / single page.

 

Czy warto stosować tego typu rozwiązania?

Z punktu widzenia projektanta serwisu WWW, dużo prościej wykonać pojedynczą stronę. Dzięki temu ma mniej pracy i nie musi zajmować się wyglądem oraz treścią pozostałych podstron. Wszystkie informacje dostępne są w jednym miejscu, pojawiają się ładne, płynne przejścia między elementami strony i… Na tym właściwie kończy się zestaw zalet.

 

Wady stron typu one page / single page

Druga strona medalu ukazuje następujące wady:

– długi czas ładowania całej treści strony naraz,

– brak jakiegokolwiek linkowania wewnętrznego,

– brak możliwości użycia nagłówka H1 wielokrotnie (pojedynczo na każdej z podstron),

– ograniczony zestaw meta-tagów do jednego (tytuł, opis, frazy kluczowe),

– brak możliwości indeksacji innych podstron (z powodu ich braku), zwiększających szanse na wyższą pozycję dla każdej z nich, a co a tym idzie fizycznie nie ma tu mowy o tzw. długim ogonie (long tail).

– często ograniczenia treści wynikające z braku miejsca, ze względu na brak chęci „wydłużania” strony, a co za tym idzie w konsekwencji brak ciągłej aktualizacji strony.

 

Pozycjonowanie stron typu one page / single page

Pozycjonowanie strony bez podstron typu one page / single page jest dużym utrudnieniem dla pozycjonera. Osobiście doradzam swoim Klientom „rozbicie” jednej strony na podstrony i proponuję takie rozwiązanie w ramach optymalizacji strony. Dzięki temu uzyskujemy same korzyści. Zwiększa się wachlarz możliwości, pozycjonowanie staje się dużo łatwiejsze, a efekty są szybsze i lepiej widoczne.

 

Wizytówki typu one page / single page

Oczywiście warto tu również wspomnieć o stronach internetowych, zwanych wizytówkami. Są to najczęściej pojedyncze strony, ukazujące w dużym skrócie określoną działalność. W tej sytuacji również doradzam rozbudowę wizytówki. Wystarczy kilka podstron (przykładowo: strona główna, o firmie/o nas/historia firmy, oferta, realizacje, cennik, kontakt). Dzięki temu nawigacja jest prosta i czytelna, a użytkownik od razu znajduje to czego szuka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *