POZYCJONOWANIE

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to czynności mające na celu osiągnięcie możliwie najwyższego miejsca w wyszukiwaniach pod konkretnymi słowami i frazami kluczowymi, związanymi z prowadzoną działalnością (tematyką). Podstawą skutecznego pozycjonowania jest optymalizacja. Druga kwestia to zwiększenie popularności strony poprzez stworzenie sieci linków prowadzących do Twojej witryny. Nie chodzi jednak o jak największą ich ilość, a jakość, a to oznacza, że odnośniki powinny pochodzić z witryn uznanych przez Google za wartościowe.

 

Ile czasu trwa pozycjonowanie

Proces pozycjonowania jest długotrwały i długofalowy, a uzyskanie pierwszych efektów trwa zazwyczaj od kilku tygodni do kilku miesięcy. Nie daj się nabrać na to, że ktoś w bardzo krótkim czasie obieca Ci pierwsze miejsca w rankingu Google. Nikt nie jest w stanie tego zagwarantować, a jeśli gwarantuje – mija się z prawdą. Pamiętaj też, że po czasie, mimo uzyskania satysfakcjonujących efektów w wynikach wyszukiwania – nie oznacza to końca etapu pozycjonowania. Jest to proces ciągły i nie powinien mieć końca. Stan strony w wynikach wyszukiwania jest stanem tylko i wyłącznie na ten moment. Należy pamiętać, iż raz zdobyta wysoka pozycja wcale nie oznacza automatycznego jej utrzymania w przyszłości. Zaprzestanie pozycjonowania może przynieść efekt systematycznego spadku pozycji, gdyż konkurencja również dba o wysokie miejsce swojego serwisu.

 

Należy zadać sobie kilka ważnych pytań

– co zamierzam osiągnąć przez pozycjonowanie?
– jakich efektów oczekuję?
– jakie słowa i frazy kluczowe moi potencjalni Klienci wpisują by mnie znaleźć lub by znaleźć konkurencję?
– dlaczego konkurencja radzi sobie lepiej?
– czego brakuje na mojej stronie?
– w jaki sposób mogę sprawić, by moja strona była bardziej atrakcyjna i unikalna?
– jaki jest mój budżet na optymalizację i pozycjonowanie?

 

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to koszt kilkuset złotych miesięcznie. Dlaczego?
– wymaga wnikliwej analizy strony i poświęcenia dużej ilości czasu,
– jest zależne od słów i fraz kluczowych oraz ilości i jakości konkurencji,
– wymaga doświadczenia, wiedzy, właściwej obserwacji oraz wyciągania wniosków.

 

Jeśli strona internetowa jest Twoim jedynym lub głównym kanałem sprzedaży i sposobem dotarcia do Klientów – aby móc ciągle się rozwijać – inwestycja w jej promocję i reklamę jest niezbędna.