BLOG SEO

Zalety optymalizacji i błędy popełniane przy optymalizacji

18.08.2017

Podstawowe zasady

Według wytycznych Google podstawowe zasady optymalizacji i aktualizacji witryn to tworzenie stron z myślą nie o wyszukiwarkach, a użytkownikach, brak wprowadzania ich w błąd oraz brak stosowania różnego rodzaju „sztuczek”, mających poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy przemyśleć co czyni Twój serwis wyjątkowym, atrakcyjnym i wartościowym na tle innych podobnych stron internetowych. Wzbogacaj swój serwis w przydatne treści, zadbaj o wygląd, przejrzystość i intuicyjność.

Plik robots.txt, sitemap.xml, meta-tagi

Istotnym jest, by plik robots.txt oraz sitemap.xml istniały i były aktualne. Plik robots.txt pozwala na zarządzanie indeksowanymi zasobami Twojej witryny. Jest to udzielenie dostępu lub jego braku dla robotów wyszukiwarek. Mapa witryny z kolei pozwala poznać wyszukiwarkom strukturę strony, dzięki czemu dokładnie zaindeksowane zostaną wszystkie dostępne podstrony. Nie zapomnij również o właściwym uzupełnieniu meta-tagów (tytułu, opisu, fraz kluczowych itd.). Ułatw znalezienie Twoich stron wyszukiwarkom, zrozumienie ich zawartości, a użytkownikom korzystanie z Twojej witryny. Pamiętaj o optymalizacji.

Zalety optymalizacji

Największe korzyści płynące z właściwej optymalizacji oraz aktualizacji strony internetowej to:
– poprawienie indeksacji strony w wyszukiwarkach,
– zwiększenie liczby odwiedzin strony,
– właściwie wyświetlanie, dzięki utrzymaniu zgodności ze standardami,
– zwiększenie przyjazności oraz intuicyjności strony dla użytkowników,
– właściwe przedstawienie Twojej oferty, jej ciągła rozbudowa oraz ulepszanie,
– zwiększenie konkurencyjności,
– aktualność, informowanie użytkowników na bieżąco o zmianach,
– usuwanie spamu tworzonego przez użytkowników lub boty, ciągłe monitorowanie zawartości strony na którą użytkownicy mają wpływ.

Błędy optymalizacji

Niestety często użytkownikom zdarza się świadomie, bądź nieświadomie, popełniać błędy optymalizacji oraz aktualizacji strony internetowej. Najczęstsze to używanie nieetycznych technik takich jak:
– automatyczne generowanie treści,
– korzystanie z systemów wymiany linków,
– umieszczanie słów/fraz kluczowych, które nie są związane z treścią,
– kopiowanie tekstów,
– maskowanie, niejawne przekierowania lub ukryte teksty oraz linki.

Nigdy nie stosuj żadnych form manipulacji. W przypadkach rażących naruszeń, Google może nałożyć na witrynę filtr, który spowoduje natychmiastowe obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie warto.

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *