BLOG SEO

Atrybut #area, czyli pozycjonowanie jednej strony, bez podstron

10.05.2017

O atrybucie #area słów kilka

Atrybut #area jest klikalnym obszarem na mapie obrazowej, którą tworzy się za pomocą elementu map. Pozwala on na definiowanie współrzędnych regionu aktywnego na mapie odsyłaczy. Jest to bardzo przydatny element w sytuacji grafik. A w innych sytuacjach?

Często spotykam się z witrynami opartymi na popularnych systemach CMS, w których fizycznie jest tylko jedna strona, bez podstron, zawierająca całą treść, a menu prowadzi za pomocą atrybutu #area w określone miejsce na tej stronie.

Czy warto stosować tego typu rozwiązania? W mojej ocenie nie warto.

Z punktu widzenia projektanta serwisu WWW, dużo prościej wykonać pojedynczą stronę. Dzięki temu ma mniej pracy i nie musi zajmować się wyglądem oraz treścią pozostałych podstron. Wszystkie informacje dostępne są w jednym miejscu, pojawiają się ładne, płynne przejścia między elementami strony i… na tym właściwie kończy się zestaw zalet.

Druga strona medalu ukazuje jednak:
– długi czas ładowania całej treści strony naraz,
– brak jakiegokolwiek linkowania wewnętrznego,
– brak możliwości użycia nagłówka H1 wielkokrotnie (pojedynczo na każdej z podstron),
– ograniczony zestaw meta-tagów (tytułu, opisu, słów kluczowych),
– brak możliwości indeksacji innych podstron (z powodu ich braku), zwiększających szanse na wyższą pozycję dla każdej z nich, a co a tym idzie fizycznie nie ma tu mowy o tzw. długim ogonie (long tail).
– często ograniczenia treści wynikające z braku miejsca, ze względu na brak chęci „wydłużania” strony, a co za tym idzie w konsekwencji brak ciągłej aktualizacji strony.

Pozycjonowanie strony bez podstron jest zatem dużym utrudnieniem dla pozycjonera. Osobiście doradzam swoim Klientom „rozbicie” jednej strony na podstrony i stosuję takie rozwiązanie w ramach optymalizacji strony. Dzięki temu uzyskujemy same atuty, zwiększa się wachlarz możliwości, pozycjonowanie staje się dużo łatwiejsze, a efekty są szybsze i lepiej widoczne.

Oczywiście warto tu również wspomnieć o stronach internetowych, zwanych wizytówkami. Są to najczęściej pojedyncze strony, ukazujące w dużym skrócie określoną działalność. W tej sytuacji również doradzam rozbudowę wizytówki, chociaż na kilka podstron (przykładowo: strona główna, o firmie/o nas/historia firmy, oferta, realizacje, cennik, kontakt). Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Dlaczego warto rozbudowywać i aktualizować swoją stronę?

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *